Presentationsakademin | Nå fram med ditt budskap med hjälp av storytelling
22090
post-template-default,single,single-post,postid-22090,single-format-standard,qode-social-login-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-4.1,menu-animation-underline-bottom,side_area_uncovered,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

Nå fram med ditt budskap med hjälp av storytelling

Storytelling befolkar varumärket

Tester visar att vi inte kan minnas mer än fem–sju saker utan att träna hårt. Tänk bara på hur svårt det är att komma ihåg inköpslistan till affären utan att skriva ner den. Fakta och siffror väcker inga känslor. Det gör däremot berättelser. Det är känslorna som gör att vi kommer ihåg berättelser och känslor som gör att vi vill och kan återberätta det vi har hört. Innehållet i en roman eller en film kan vi minnas i flera år.

Storytelling har blivit ett begrepp de senaste åren. Men egentligen har det förstås alltid funnits. Och självklart regerar berättelser även i affärslivet – corporate storytelling.

Jag kan varmt rekommendera Matts Heijbels bok ”Storytelling befolkar varumärket”. Du kan köpa den på Adlibris eller Bokus.